RSS

Vicente Araguas

28 Abr

Estuve escuchando a “Vicente Araguas”

 

    ¡Vaya si lo escuché!

 23- Abril- 2010

La tarde no quería romper, abril estaba caprichoso y  el agua de la mañana se convirtió en sol de atardecer.

Atardecer cálido,  como las sílabas de la poética idílica que mi admirado “Vicente” regalaba a la entrada justo de la Feria del Libro.

Esperaba “Toxos e froles” para dar la bienvenida  a quienes con entusiasmo nos acercábamos a las casetas.

Cultura fácil; sí, fácil… tan fácil cómo, cambiar unos euros por las mágicas sensaciones que produce la lectura de un libro (Nos comunicaba Vicente)

¡Ay! cuan hermoso es leer si el autor se convierte en narrador de sentires y cómplice de uno mismo.

Pues, por si haberlo escuchado inaugurar la feria, haciendo mención a grandes escritores de (nuestra ) lengua gallega y su personal  manera de concebir la lectura; pues, decía, por si esto fuese poco, terminado el acto de apertura, nos trasladamos a la carpa  donde se hizo la presentación de nuevo libro. Libro de relatos (¡Y qué relatos!) “De Xuvia a Neda”.

Con esto, el  Sr. Araguas, culminó mi admiración, hablando de esos recuerdos que, en recámara estaban esperando ser compartidos.

Gracias, Vicente, por enriquecer mi saber y  engrandecer el concepto de persona que de ti tenía.

Perfecta la narración que transporta al lector a situaciones del ser, donde el lirismo se adueña de las palabras y convierte esos relatos en verdadero alimento del espíritu.

Un biquiño  para ti, Vicente

Sin duda, es un placer hablaros de ese trocito de Tierra comprendido entre Xuvia y Neda.

De la mano de la editorial “XERAIS” “Xuvia – Neda”  que así lo definen:

“Este libro de relatos está compuesto de un par de docenas de acercamientos a ese terreno mágico, de puro realista, con el que Vicente Araguas asegura mantener una relación carnal. A través de estos relatos vamos viendo como el erotismo y la llamada telúrica van ensamblando un conjunto donde la melancolía de los perdedores encaja con las maneras nobles de quien miran cómo las luces del último tranvía abren paso al vistazo sobre la memoria, sentimental y histórica.”

¡No lo olvidéis!

Juana Corsina

http://www.editoresgalegos.org/es/actualidad/novidades/amosar/id/1330

::_____::_____::_____::_____::

MÁS COSIÑAS SOBRE ESTE LIBRO DE RELATOS Y SIGO FELICITANDO A VICENTE ARAGUAS

“Noto que con este libro a xente está a descubrir a Vicente Araguas”

Domingo, 06 de Junio de 2010 00:00
E-mail Imprimir PDF

Diario de Ferrol-2010-06-06-010-096504fe

  redacción > ferrol

Vicente Araguas
escritor

Resulta curioso que despois de tres décadas de poesía, crítica e novela, sexa co seu primeiro libro de relatos, “Xuvia-Neda” (Edicións Xerais), que Vicente Araguas estea a recibir as mellores críticas da súa traxectoria. Memoria e terra, dúas claves que ben afinadas semellan operar o milagre.

Xuvia-Neda” está a ser o teu libro mellor recibido?
–De lonxe, incluíndo a edición popular de “A canción do verán”, pero esta non tivo a excelente acollida de público e de crítica de “Xuvia-Neda”, tanto en papel como en internet. Gusta moito en Ferrol e a comarca, pero tamén por fóra. Dicir sorprendido a estas alturas da película non, pero si que estou encantado. Aínda que non desboto que chegue algún toxo, de momento todo son flores.
—É dos que pensa que o máis local pode ser o máis universal?
—Apostei moito por este libro, crin moito nel e por iso tituleino así, “Xuvia-Neda”. Escribino xusto hai un ano en Neda querendo ser eu mesmo.
—Como fixo para construír materia literaria a partir das súas lembranzas?
—Levo toda a vida con este material. Hai unha historia de Turner que pintou un cadro en dúas horas e un crítico botoullo en cara. El respondeulle: “Si, pinteino en dúas horas pero levo vinte anos pensándoo”. Salvando as distancias eu fixen igual con estes contos. Pepe Cáccamo falou de “Vicente Araguas e a súa fábrica de memoria”, pois síntome recoñecido aí, eu son memorioso e memorialista. Finalmente, está en como facer que esas historias –algunhas da bagaxe común dos nedenses– tomasen fasquía literaria. Ben, pois a través dun exercicio de estilo, xa que se despois de trinta anos escribindo se non fose quen de tecer un vestido literario con xeito, mellor apaga e ímonos. Se non abondase, a miña columna diaria en Diario de Ferrol sérveme para ensaiar estratexias narrativas de enorme utilidade literaria. Aí retello noticias diarias botando man da miña memoria persoal. Logo, parece unha “conachada”, pero escríbese diferente con ordenador que con máquina, no sei se mellor ou peor e non creo que veña un erudito a comprobar o troco de escritura de Vicente Araguas. Iso eu noteino e débollo agradecer a certo nachiño de Limodre… Creo que gañei en economía expresiva para todo: na miña poesía, nos meus contos, nos “miudiños”, para min todo é o mesmo
—Neste libro semella que cumpriu aquilo de que a patria do escritor é a lingua e a patria do ser humano, a súa infancia.
—Totalmente, sempre vencellado ao meu territorio porque son telúrico. Se “Xuvia-Neda” non existiran, non tería que reinventalas porque lles debo todo, eu renazo “Xuvia-Neda”. Agora veu este libro pero antes estivo o poemario “Xuvia revisitada” e antes del “Xuvia”, que foron como ríos que deron a esa ría que é “Xuvia-Neda”. E esa ría vai continuando cara Ferrol. Eu teño que escribir algún día o meu recordo de Ferrol, o meu “Ferroláns”, aínda que a miña novela “Agora xa foi” transcorre en Ferrol.
—“Xuvia-Neda” é un libro de contos. Do resultado de cales está máis satisfeito?
—O que abre o libro, “Unha historia de amor”, que está adicado a miña filla Andrea. Alí está a miña nenez, unha mestra da miña infancia, está a sombra da guerra pairando e a miña educación sentimental. Todo iso en tres páxinas. Síntome moi orgulloso dese conto, como o estou de “Tríptico do tenente” ou “Prismáticos”. Unha xornalista díxome  que era un libro de “escapados e escapadas”, desde maquis e as súas sombras a fuxidas sentimentais, unha historia de anceios, desexos, desencantos e tamén esperanzas, como a vida mesma. En literatura todo está inventado, o único que podemos facer é darlle a volta ao vestido, como faciamos nos anos 50. Un pouco iso foi o que fixen aquí, seguir a estética dos 50, coller o vestido e reviralo.
—Ten dito que as historias saíron con facilidade.
—E que sempre estiveron comigo. Teño que recoñecer que hai un feito cenital na miña vida que foi que me fixeran fillo predilecto de Neda hai dous anos; o máis importante da miña vida e non me vai pasar cousa mellor. Pensei que tiña que devolverlle a Neda ese favor que me fixo. Saíu como unha fervenza, pecheime na miña casa natal e a escribir.
—Contou as historias que quería ou quedou algo gardado?
—Quedan historias pero tampouco quero insistir. Cando un creador atopa unha fórmula, e eu atopeina aquí, pode ter a tentación de abusar, pero eu non quero caer no manierismo. Veño de mandar un conto para unha revista de Neda que non desmerecería de estar no libro, pero cómpre descansar. Aínda que volverei a Neda, sempre estou volvendo.
—Apostou por unha linguaxe viva, o seu galego está moi traballado.
—Apostei pola lingua galega hai moitos anos e apostei porque está viva. Non apostei por unha lingua morta nin son culturalista, escribo e falo nunha lingua viva. Eu medrei, aínda que falando castelán, nun ambiente onde se falaba galego e aquí hai moitas expresións e xiros diso. Collín a “koiné”, a lingua común e tratei de enriquecela cos nosos xiros, os moitos que fun herdando do meu ambiente que era distinto en Xuvia que en Ferrol. Parece mentira pero só oito quilómetros e a cousa xa era outra historia…
—Que vai pasar despois de “Xuvia-Neda” coa  traxectoria literaria de Vicente Araguas?
—Aquí ábrese un novo camiño, teño que ir moi amodo porque noto que hai un grupo de xente, non pequeno, que de pronto está a descubrir a Vicente Araguas. Este libro foi un paso moi importante. De momento o que vou publicar é “O que non contei en voces ceibes”, que está para saír en Xerais, e un libro de conversas con Bibiano. Eu escribo tódolos días, non son escritor domingueiro. Estou moi engraxado e por iso “Xuvia-Neda” saíu nun mes. 

 

Etiquetas: , , , , , ,

7 Respuestas a “Vicente Araguas

  1. vicente araguas

    1 mayo 2010 at 8:07 am

    ¿Y yo que voy a decir después de las liberales, por generosas, palabras de Juana? De momento me las llevo al corazón, ese fruto del tiempo, esperando saber corresponder a ellas. Juana, un bico e unha flor. Si.

     
  2. juanacorsina

    2 mayo 2010 at 9:13 am

    Gracias, Vicente, por ese bico e esa flor.
    Nos decía el adorado Nino Bravo que, nada mejor para despedirse y es cierto.
    (Cada domingo, desde hace un año, cierro con esa sintonía de morriñas, el programa de música y poesía en Poetas Universales)

    Pero lo que hoy realmente me ha hecho feliz es, tu paso y tus palabras en este humilde blog que comienza a caminar de la mano de los versos y que ahora queda engrandecido con tu huella.

    Mucho podría hablar de tu talento, de tu lenguaje, de tu saber y de tu obra
    pero vamos a dejar que quienes se acerquen hasta a aquí, lo descubran por si mismos.

    Un biquiño cheo de agarimo e, una fror pra que a leves na man, xuntiño a teu bastón, si voltaras a o “bochinche do fart west” na mágica Fervenza.

    Gracias, Maestro por permitirme compartir.

    Juana Corsina

     
  3. Alem

    21 mayo 2010 at 11:12 pm

    Quisiera aportar mi opinión sobre la magnifica persona que es éste escritor. Apenas soy un adolescente, pero ya a mi temprana edad he descubierto el gran universo que la lectura te puede mostrar, y aunque personas mucho más cultas ignoren mis palabras, e incluso lleguen a despreciarlas, creo que Vicente se merece mis más devidos respetos tanto como escritor como persona. Tengo el gusto de conocerle, he incluso asistir a sus clases. Además, él me hizo descubrir el maravilloso mundo del teatro…

     
    • Alem

      21 mayo 2010 at 11:21 pm

      … donde las letras cobran vida y forma. Sin más, quisiera agradecerle lo mucho que nos aporta, tanto ami como a mis compañeros en sus clases. Además siempre esta ahí para “echarnos un cable” cuando más lo necesitamos. Dudo que llegue a leer este comentario, además he de decir que tuve que poner un pseudónimo, aunque me aventuro a decir que descubrirá mi verdadera identidad, la cual desearía que no hiciera pública.

       
      • Alem

        21 mayo 2010 at 11:28 pm

        “Las tres primeras preceden a una pila como a una cuarta, a la que sigue una segunda no alcalina, ahí el quid del incognito lector”

        Gracias Maestro.

         
  4. juanacorsina

    25 mayo 2010 at 11:38 pm

    Gracias “alem” por acercar, a este humilde espacio, tus palabras de reconocimiento para nuestro común Maestro.

    A veces, la vida nos concede estos privilegios y como espectros hambrientos, absorbemos los mensajes de quien con generosidad y sapiencia nos aproxima al camino de la oratoria y la reflexión.

    Nadie debe ignorar (y no lo harán) las palabras de alguien que ama las letras y sus significados pues, del más pequeño pensamiento, puede nacer una gran hazaña.

    Para mí ha sido un placer conocer tu sincera opinión y compartir, la admiración por una “persona” de la que tenemos tanto que aprender (al menos, yo)

    Un abrazo y vuelve siempre que quieras.

    Juana Corsina

     

Responder

 
